tankar och tangenter, min glasborg.

en vecka i italien var precis det jag behövde.
tankar som länge har snurrat vilt och okontrollerat i en missnöjd mig, saktades slutligen upp i takt med lugna hav och fina promenader på gömda stränder. jag har fått chansen att fångat upp dessa tankar och känslor, för att en och en plockat ut dem, funderat ner dom i molekyler och sedan kunna släppa det.
mycket tankar har speglat den stora frågan i mitt liv; vem är jag och vad vill jag. 
jag? 


jag är den jag är, och lever det liv jag vill leva. jag vet vad jag gillar lika väl som jag vet vad jag ogillar. jag har lämnat det som alltid förstört mig för något som gör allt för att läka mig. jag gillar mitt liv, och kanske är min glasborg färdigbyggd tillslut. nästan.

saker som skrevs på min lista för saker som hösten ska ägnas åt är lång. mycket handlar om hästar, läsa, skriva, måla, börja använda kameran igen, skog och äventyr.
för det är det som är min energi, och det som är jag.

 

Kommentera här: